Tapaturmapäivän videoille kunniamaininta!

Kiiretapaturmien vähentämiseen tähtäävät videot palkittiin kansainvälisessä International Safety Media Awards 2016 -kilpailussa.

“Hoppu, poppu, nyt sais jo tulla loppu!” Tähän tapaan rallatettiin Työturvallisuuskeskuksen, sen yhteistyökumppanien ja Mainostoimisto SST:n toteuttamassa Tapaturmapäivän kampanjassa. Kampanjaan suunnitellut videot saivat syyskuussa 2016 kunniamaininnan International Safety Media Awards -kilpailussa. Kisassa palkittiin tapaturmien ehkäisyyn ja turvallisuuteen liittyviä kampanjoita ja siihen otti osaa yli 100 osallistujaa eri puolilta maailmaa.

Verkossa ja työpaikoilla näkynyt yhteiskunnallinen kampanja kiinnitti kohderyhmän huomion kiireeseen ja sen aiheuttamiin tapaturmiin syksyllä 2015 ja keväällä 2016. Kampanja oli menestys monella mittarilla. Esimerkiksi kampanjan kolme videota keräsivät yhteensä lähes 120 000 katselua YouTubessa.

Video 1: Liikenneturvallisuus
Video 2: Työturvallisuus
Video 3: Koti- ja vapaa-ajan turvallisuus