Lelukatalogien klassikko saavuttaa huimia tuloksia myös verkossa

Kukapa meistä ei tuntisi Lasten Suurta Lelukirjaa? Kaikkien lelukatalogien äiti ilmestyy vuosittain hyvissä ajoin ennen joulua esitellen lapsiperheille kaikki pikkuväen toivelahjat. Vaikka paperinen Lelukirja on pitänyt pintansa yhtenä joulun odotetuimmista posteista, on sen viime vuosina ollut aika siirtyä yhä vahvemmin myös verkkoon.

Vuonna 2017 sähköiseen markkinointiin panostettiin aiempaa enemmän ja se kannatti. Osoitteessa Lelukirja.fi vieraili joulun alla lähes 300 000 kävijää, mikä on huikeat yli 2 700 % suurempi luku kuin aiempana vuonna! Kasvu saavutettiin huolella valittujen verkkosivujen kehittämistoimenpiteiden, sosiaalisen median ja Google-markkinoinnin avulla. Tavoitteena oli nimenomaan kävijämäärien ja näkyvyyden lisääminen.

Verkkosivuilla kuluttajilla oli mahdollisuus selata tuotteita erikseen kategorioiden mukaan, mutta myös hakutoiminnolla. Lisäksi he pystyivät tekemään jaettavan toivelistan sekä osallistumaan lelukilpailuun. Facebookissa uutisoitiin kirjan ilmestymisestä, arvottiin leluja ja esiteltiin tuotteita. Apuna käytettiin myös kohdennettua mainontaa. Googlessa käytössä olivat kattavasti useat eri tuotteet: hakusanamainonta, Display Network sekä YouTube In-Stream -videomainonta. Kampanjaa seurattiin aktiivisesti ja optimoitiin aina tarpeen vaatiessa. Kustannustehokkaalla ja hyvin kohdennetulla digitaalisella markkinoinnilla tulokset olivat erinomaiset!